underbaraälskadehästen <3

Godmorgon på er alla finisar (: !
Sitter just nu och dricker kaffe och väntar på att matilda ska vakna, men det lär ju ta en stund om jag känner henne rätt ;) ^^ Sömntuta, ja lite då!

Tänkte berätta lite om gårdagens ridpass på min lilla buffan (:

Hon va så sjukt fin!
Jag hoppade lite studs, travade över cavaletti och en linje på lite "ojämna galoppsprång"!
Vi har haft lite problem med att hon gärna vill galoppera över travbomarna och väldigt gärna ta allaihopa i ett hopp,men igår så travade hon jätte bra över dom alla gångerna (: Duktiga häst! <3

Sen hoppade jag fram lite på studsen och hon va mjuk och fin väntade på hindret osv.. Sen började jag hoppa linjen och den bestod av studsen och 4-5 galoppsprång till ett lågt räcke, första gångerna jag kom (i båda varven) så blev det 5 ojämna, fick inget flyt, men det va ju inte så konstigt med tanke på att de inte va helt rätt avstånd.
Men i slutet så fick jag fem jätte jämna galoppsprång när jag kom från räcket till studsen, eftersom att vi kom in i en sjukt lugn galopp och hon väntade osv.. sen kom vi ifrån andra hållet, alltså studsen först, då blev hon lite stark och pigg, så lät henne gå på, och då gick hon på 4 jätte jämna galoppsprång, jag behövde inte lägga iväg henne eller liknande :D


här är en bild ifrån lotta träningen som visar hur hon gärna gör på cavaletti ;)

Idag blir det ett dressyrpass på banan för hennes del :) !
Nu ska jag fortsätta på mitt kaffe !
Puss* <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0