utrustning ! :)

Tänkte slänga en ett inlägg om vad jag har för utrustning när jag rider hemma och tävling :) !
Först buffan, så  kör jag binas i mon :) !

Sadel: En globus esperansa har jag på henne :) en brun hoppsadel, som jag själv tycker är sjukt skön och bra :) den har jag hemma och på tävling :)!
Träns: Hemma har jag olika, allt från hööks märket till glenngordon osv :)
Tävling har jag oftast mitt bruna tolgaträns, (pullargrimma)
Schabrak: Till varadag så varrierar det sjukt mycket byter typ varannan dag, varje om hästen har blivit jätte svett osv. :)!
Tävling har jag antingen något vitt eller mitt blåa Jw schabrak eller ett orange/grått equest(matchande huva)
Benskydd: Använder nästan alltid skydd, i alla fall fram. Hemma blir det olika färger och märken. Har några från ullared, såna pro vad dom nu heter och några pas eskradon.
på tävling använder jag mina veredus skydd, oftast både fram och bak :)!
Martingal/förbygel: en brun förbygel med guldiga grejer på :) har den både till vardag och tävling, men när jag rider hemma så använder jag inte martingalen, bara när ja hoppar!
Bett: Rider på ett tredelat eggbett men varierar med vanligt tredelat och tredelat gummi. :)
Sadelgjord: när jag rider hemma så har jag en ergonomisk brun sadelgjort :) !
Och när jag tävlar så har jag magplatta, vet inte vilket märke, men har köpt en GG, men den är lite lite kort, så funderar på att töja ut den eller om jag ska banta henne lite xD
Den som lever får se! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0