Dagens Ridpass.

Åkte ju som sagt till Ridhus med min pluttas idag!

Red fram läänge, travade hyssat länge sen i galoppen så stod jag upp länge så hon fick galoppera på innan jag satte mig ner och började arbeta henne, sen la jag hyffsat mycket energi på att fattningarna skulle funka och att hon skulle lyssna på mig.

Red fram ca 40min, sen tog jag några språng bara för att det stod hinder framme typ ;) haha.
Hoppade fram lite i trav och hon lyssnade på mig jätte bra och väntande.
Och sen när jag hoppade i galopp så la jag en bom 5,5m innan hindret just för att hon skulle vänta på mig, och när hon lyssnade bra där så hoppade jag en linja 2 ggr, sista gången på typ 90cm.

Kändes kanon bra eftersom att vi inte hoppat på väldigt länge.
I mon ska hon få sträcka ut galoppen lite i skogen. Känner att hon måste få göra något annat än att gå på banan och typ skritta ut i skogen tkr jag! (:



FinasteFinasteFinaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0