Praktiken + gårdagensridpass <3

Tänkte att eftersom att jag e så sjukt jävla dålig på att uppdatera så slänger jag in ett inlägg om gårdagens praktik och ridpass på min lilla buffa :) !

Vi börjar med Praktiken då: Började som vanligt klockan 9 då, mockade lite och fixade med ena hingsten, borsta och fixade, sen byggde vi lite bana inför Roberts träningar som han skulle ha på kvällen och efter det kom Hingstens ägare. Så efter att dom pratat lite och vi sadlat osådär, så visade robert honom i ridhuset, han va fin och gjorde vad han skulle :) ! söthest.
Efter det så red vi ut tävlingshästarna i skogen, jag red Wach me, robert Nando och sarah red Quibly (:
Sen så tog vi in den nya hingsten i ridhuset, han va jätte snäll och jätte duktig....enda tills vi skulle longera, då blev han helt sjuk, studsade, hoppade, slet sej, försöpkte springa över folk osvosv.. alltså riktigt knäpp :s
Efter ca en timma så gav han sej lite i alla fall och kunde longeras i SKRITT, men inte mera.
Då va klockan plötsligt halv 6 och de va dax för mej att åka hem (: Bra dag <3

Finaste Wach Me (:

Och Ridpasset på min bästa, Skrittade fram henne ute i skogen eller ah på vägen, i ca 15min, sen red jag fram henne, skritt trav och galopp på banan typ 20 min, sen hoppade jag lite, mest lydnad och hindrena låg inte på mer än ca 70cm! Hon va jätte fin och jobbade genom hela kroppen, så idag har hon fått en välförtjänad vilodag! (:

Min bästa damphäst <3

Meeen..en sak jag funderade på va om jag verkligen kommer klara hoppa högre hinder och svårare banor på Novabettet, hon blir så sjukt stark :o Visst, jag får ett bra stöd och allt, men frågan är om jag klarar hålla henne?
yeahyeah, får se vad robert säger på måndag, ska nämligen ta med henne till honom då :D ! As kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0