Eftersom att det inte gick innan..

,,så skriver jag i 2 olika inlägg om Träningarna.

Lördag -Var mest lydnads träning, alltså låga hinder och fokus på gas och broms.
I framridningen gjorde vi lite tempoväxlingar i volter, just för att löra oss att "gasa" i svängarna. Mycket bra.
Sen travade vi runt över lite travbommar och gorde tempoväxlingar i mellan.

Efter det travhoppade vi mycket och hoppade på båge, allt för att hästarna skulle bli lydiga.
Detta va verkligen något som buffan behövde, hon va så sjukt fin efter detta, visst att hon va AS HET när det handlade om hinder, men hon studsade inte eller "högg" imot handen.

Lärde mig i alla fall att jag måste låta henne galoppera på lite efterhindrena innan jag börjar plocka upp henne. Mycket givande träning detta :D !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0