Dagens pass på min fina <3

Började med att longera buffan rättså länge i alla gångarter, lät henne gå fram bra och krävde inte så mycket, hade henne inte jätte mycket inspänt med andra ord.
Sen satt jag upp och galopparbetade henne lite för att hon är svår att komma åt i galoppen på lina, och vet nii.. hon va så sjukliiigt fin och verkligen ihop, kunde öka utan att hon började studsa och ville iväg utan hon väntade jätte bra och längde bara galoppsprången men stannade kvar hos mej.

Alltså super nöjd och känns bra inför hoppträningen i morgon.
har lite beslutsångest om bett bara, hon har hoppat rätt bra på den hemma oså, och jätte bra på framhoppningen till klubbisen i söndags, men sen inne på banan ville hon inte alls, usch vet inte.
Men vill testa det för Robert så kör nog på det i mon men tar med ett annat bett med, i fall att..
Rider henne på dubbla tyglar så att jag ska kunna släppa på hävstångseffekten när det behövs, tror bara att ag behöver mer rutin på det så jag vet när jag ska släppa osv..
Men min häst är i alla fall fiiinast i hela världen <3



Bästa bästa :D <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0