Hoppträning för svante Johansson(:

usch är hemma och är sjuk idag :( mår inte alls bra!
 
Men i alla fall så fick vi en gratis träning för Svante Johansson från skolan ,så den hade vi igår :)
Super nöjd med honom som tränare och eventuellt så kommer han och gör en uppföljning i vår :D
 
Hästen skötte sig super , trodde hon skulle kasta sig och greja mer än vad hon gjorde, hon kastade sig bara några gånger vid läktaren, och inte några 90graders vändningar som hon kan göra ibland :)
 
Vi började med att galopperade mellan 2 bommar där det skulle vara 5 ganska korta galoppsprång(på aike i alla fall), det funkade riktigt bra i båda varven till slut :)
Sen började vi hoppa fram på en åttvålt där vi skulle få till en bra väg och ett lämpligt tempo för övningen och sen började vi hoppa en linje där hindren va väldigt låga och skulle då gå på 6 korta galoppsprång , efter några halter i mellan så funkade det jätte bra och hon hoppar ju helt fantastiskt bra :D
sen höjde han upp samma linje lite och vi skulle komma i en bättre galopp och hitta framåtläget och gå på 5 galoppsprång , jag trodde jag behövde rida på mycket men icke sa nicke, höll på att gå på 4språng en gång men sen när jag fattade hur jag behövde rida så fick jag en jäääävligt bra känsla :D
 
I slutet satte vi ihop det till en bana med linjer på både böjt och rakt spår och olika antal galoppsprång, fick en bra känsla och är verkligen supernöjd med både mej själv och hästen:D <3
 
 
Min fina :D <3
Bilden är från en träning förbästa Robert :)
 
Nehe nu ska jag fortsätta med att kurera min förkylning och även plugga lite och städa :)
Puss
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0