Aike anders - Den annorlunda.

okeej , nu ska vi se vart jag ska börja!
 
Jag hade bestämt mig för att köpa en skimmel valack på 6år som gått 120cm, verkligen en bra häst, men tyvärr så gick inte den igenom bes. /:
 
 
Men som tur var så hade Marcus en häst till hemma som vi åkte och provred, hade verken stövlar eller hjälm med mej med det gick ju bra i alla fall ;)
Den jag åkte och provred blev alltså den jag köpte, efter att vi hade lite tur och fick tid för bes. samma dag :D
 
Det blev ett sto född -05 efter Oklund.
Holländskimport, hon kom till Sverige som 4 åring och har innan det haft ett föl så hon går alltså som 6åring.
Hon startade breeders förra året med helt okej resultat, har i dagsläget 2 felfria 130cm hoppningar upp till Nationell nivå med Marcus.
En stor häst som kräver en helt annan ridning än Buffan , så håller i dagsläget på att rida in mig på henne.
Men jag har all hjälp jag kan få, snälla Robert och Sarah <3
 
Robert är så snäll så han ska starta henne redan första helgen i November, då ska hon gå 115 på lördagen och 120 på söndagen i Vetlanda.
 
 
Ortroligt snäll häst i ALL hantering, stor att rida men suuuper snäll , även om hon tycker det är jobbigt osv så är hon inte en häst som kickar mot skänkeln eller reser sig, vilket är väldigt skönt!
Tror nästan att jag inte haft en snällare häst. Snäppet snällare än buff till och med :)
 
 
Något mer ni undrar om nya stjärnan så får ni fråga :D !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0