Mitt projektarbete - Phenix!

Okej nu ska jag ta tag i detta, (: har varit lite kass faktiskt ;)

Jag har ju projektarbete i skolan, och eftersom att jag vill hålla på med inridning någongång i framtiden så tyckte jag att det va perfekt att ha ett projektarbete som handlade om just det!
 
Så jag lånade en häst av en kompis, en 7 årig valack på 161cm som inte är inriden.
När jag fick honom va han sadelvan men hade inte haft träns på sig.


Phenix första dagen när han kom till mig ;)
 
Nu en vecka senare så har haft haft träns på sig ett par gången, började med at tränsa i gången över grimman eftersom att jag inte hae en aning om hur kan skulle beté sig, men allt eftersom så började jag testa att tränsa honom i boxen utan grimma, vilket funkar suuper nu.
Sen testar han självklart men det är ju inte så konstigt, duktiga hästen ;)
 
Första gången han hade träns på sig. samt va i ridhuset :)
 
Han var bara löslongerad när jag fick hem honom, men nu börjar han fatta vad han ska göra och har också longerats med sadel, han har lite svårt med kommandona, dels för att han är något spänd fortfarande i ridhuset, men de börjar sitta, så det går bara framåt :)
 
 
Visst är han söt lillkillen?
Och tack snälla Viktoria Borg för att jag får låna honom och ha som projektarbete :)


De närmsta planerna för honom är att han ska longeras med sadeln och ha stigbyglarna hängande på sidorna utan att han reagerar innan jag börjar hänga/sitta upp på honom.
Han ska även få skor på sig fram idag eftersom han tycker det gör lite ont att gå på grus med stenar på ;)
Får väl se om vi får på dom ;) hehe. Sötaponnyhäst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0