Until the world ends

Sådär ja ,nu har jag hunnit med att fira saga på hennes 7 års dag, och sen stallet och red lite :)
Buffan fick gå lite lätt idag , eftersom att hon har vilat lite och sådär, så red mest igenom henne i alla gångarterna , hon va rätt stel i början och ville inte alls jobba ,men när jag först ökade galoppen så att hon piggnade till och sen tog ihop henne på mindre volter så flev hon jätte fin, och när galoppen funkar så bra, så är traven mycket lättare att rida, alltså , hon är mycket lättare att komma åt i galoppen , så jag brukar ta en galopp rätt tidigt för att få igåpng henne, klart att jag skrittar framhenne en bra stund, men sen travar jag bara en liten stund i båda varven sen en galopp utan att kräva speciellt mycket mera än att hon ska lyssna framåt och tillbaka.

Iaf så va hon jätte fin i slutet (:
Så nu laddar vi inför fredag, det är banträning i Aneby då , ska dit och hoppa 90 cm och 1m, för känner att jag inte vill starta 110 riktigt än även när det är banträning ;p !

Älskar min pärla iaf :D <3



Massor med kärleeek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0