We have party like rockstars

Ursäkta den dåliga uppdateringen, men i fredags gick vi ut och sådär så har inte mått kanon bra om man säger så ;)
I alla fall så tänkte jag dra lite om stallet ;)

Fredags åkte jag ut till stallet runt halv 9, hjälpte till att fixa och dona, fick först rida en suuper trevllig 4 åring, kanon fin men inte jätte lättriden, svår att få igenom så Oda (beridaren) satt upp på den sen och kan säga att hon också hade problem, men tillslut så ;)
Efter det fick jag rida en sååå trevlig 5 åring, verkligen min typ av häst, kanon fin.
Jobbade mycket på att få den att mjukna i sidorna och det tog inte jötte lång tid i skritten och traven, i galoppen var det lite svårare då den inte har så bra galopp så fick jobba mycket med att få fram henne innan jag kunde jobba igenom sidorna, men åter igen, kanon fiin :D

Sen fixade vi stallet och släppte ut några hästar till, sen Lunch.
Efter lunch så red jag buffan, blev hoppning och fick lite hjälp av snälla Oda.
Hon va kanon fin, lyssnade på mig och väntade, några missförstånd men inga så stora att det blev att hon stannade, något grodhopp bara för jag la henne lite fel men, men i alla fall suuper nöjd med min fina <3


Bild på den fina 5 åringen.

Ridapasset för igår kommer upp i ett eget inlägg om en stund :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0