Hästar genom åren....fortsättning!

Boyan
 

En 6 årig fullblodsvalack som jag tog på foder från början.
Men eftersom att han mest stod på bakbenen såfort han inte fick som han ville så blev det ett tillridningsprojekt.
 
 
När jag fick hem honom så var han väldigt tunn i hullet, mycket det första tiden handlade om att få upp honom i hull, mycket mat och olika pulver som gjorde att han kunde ta upp näringen bättre.
det funkade och när han började gå upp i vikt så började den roliga biten.
Även om han mest stod på bakbenen eller skickade så fastnade jag för denna hästen , en snygg hoppmodell som hoppade som en gud, löshoppade  höga hinder utan att blinka eller äns ta i.
 
hade honom ungefär ett år, startade inte honom någongång då jag inte ansåg att han var riktigt färdig, men tränade och han blev bara finare och finare.
när vi åkte och lämnade tillbaka honom hos ägaren - therese ollson som ridit landslaget i fälttävlan - så trodde hon inte att det var samma häst.
kul att höra sånt.
 
 
en trevlig häst som jag ångrar att jag inte köpte.
Tyvärr vet jag inte vart han är nu , vet bra att han släptes på bete när han kom hem och då kan jag tänka mig hur han blev när han skulle sättas igång.
han va så fruktansvärt speciell, väldigt skygg, rädd för karlar.
finafinahästpojken <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0