Prime Time e. Zeppelin ue. Pontus

Min lilla ögonsten.
Buffan som hon även kallas är ett halvblodssto född -98. köpte henne för ungefär 5 år sedan, och det va så komiskt.
När jag började kolla på häst så sa jag att det verkligen inte fick vara ett sto, ingen fux och den skulle vara runt 6år och precis kommit ut på tävlingsbanan typ.
Men vad kom jag hem med, jo ett 9 årigt fuxSTO. Haha lite kul. Ångrar inte en sekund att jag köpte denna hästen, även om det har varit mycket skador och missat många tävlingssäsonger så har det varit värt det.
 
 
När jag köpte henne så var hon startat 125cm med bra resultat, så hon är en bra läromästare, även fast hon kan vara svår. Har fått bekräftat från mina tränare att det inte är en lätt häst men att hon ställer upp till 120% om jag gör rätt och om jag inte gör det kan hon rädda mig en gång, men inte två på samma träning. och det är ju bra, då lär man sig att göra rätt! :D
 
 
Trots våra motgångar med skador och sånt så har vi lyckats starta några 110 med hyffsat resultat.
Men det viktigaste är att jag vet att hästen kan, gör jag rätt gör hon rätt..
 
Har jag missat något ni vill veta är det bara att fråga ;) !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0