Provridningar

 
 
 
 
 
 
 
 
Tänkte dela med mig av provridningarna, som mot förmodran inte blev så många ! ;)
 
Planen var att åka och prova en häst i varberg, en hos Claes Brudefors nere i halmstad och en hos Marcus hägglund.
Planen hölls inte riktigt ;)
 
Det blev såhär, att vi började vår resa i Varberg som planerat, provade en skäck som va trevlig men inte i fas med det jag sökte tyvärr. men en trevlig häst så söker ni en häst att utbilda och ha kul med så säg till ;)
Sen åkte vi vidare ner till halmstad när det blev att jag kollade på 3 hästar, men provred dock bara en av de.
Först ut, en brun 6 åring som jag blev intresserad av, ett sto som är inp. ifrån Ungern. Grön i hoppningen och inte jätte utbildad på grund av ägarens okunskap eller ekonomi, kanske en blandning?

Sen var det en fux ochså 6 år som mest var i luften så satt inte upp på den, Philip som visade sa att jag kommer inte sälja den här hästen som den är idag!
Sen visade han också en skimmel som var 7 år, men den va inte min smak alls, tunn och långlinjerad, not my kind of horse style ;)
 
Seeen kommer vi till det mest konstiga som hände.

Planen var att jag skulle prova ett 5årigt fux sto på 163cm hos Marcus, men den var såld så blev att jag åkte och provred en av hans hästar istället, något jag absolut egentligen inte sökte!
En stooooooor skimmel valack på 6 år, gått 120. e. Cassini II - Quinar.


Den här trodde jag verkligen inte skulle falla mig i smaken,  men den var sååå välriden och utbildad så det var det jag sökte. Jag fick en bra känsla när jag provade och efter mycket prat med Robert så har vi bestämt oss för att köpa denna.

Bes. äger rum nästa vecka :D
 
Fiiiin va? :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0